Kundtjänstbloggen är här igen! Läs andra delen i artikelserien om arbetet på FlexLimits kundtjänst! Bekanta dig med kundtjänstens vardag och vad vi upplever som viktigt för att ni som våra kunder skall kunna vara nöjda med den service vi erbjuder!
Kundnöjdhet genom högklassig service
För detta blogginlägg har vi intervjuat vår kundtjänst för att skapa en omfattande inblick på hur det är att jobba för FlexLimit, vad vår kundtjänst upplever som viktigt för hög kundnöjdhet och vilka utmaningar covid har orsakat! Genom att läsa detta blogginlägg får du reda på o när vår kundtjänst känner att de har lyckats speciellt väl!
Vi njuter av att få hjälpa
Då kunden kontaktar vår kundtjänst gäller det ofta om att det finns fråga eller ett problem som kräver lösning. I största delen av situationerna har vi förmågan att lösa problemen direkt under första telefonsamtalet eller med några få e-mails. Vår kundtjänst glädjer sig över att få hjälpa och lösa problem, erbjuda högklassig service och genom detta bidra till en smidig kundupplevelse. Vi är stolta över vår snabba responstid som säkerställer att du får svar på dina frågor då du är i behov av det.

Teknologisk utveckling erbjuder flexibilitet
Som vi nämnt i första avsnittet av vår kundtjänst blogg har vi gjort stora satsningar på teknologiska utvecklingar för att göra din kundupplevelse så smidig och smärtfri som möjligt! Att de system som kundtjänsten använder för att lösa problem fungerar som de skall är extremt viktigt för att undvika serviceavbrott som i sin tur orsakar fördröjningar i handläggning av ärenden.
“Under det senaste året har vi förbättrat vårt kundbemötande genom att hålla en svarsnivå på chatt, telefon och mail inom en bestämd tid.”
Teknologiska utvecklingen har inte enbart förhöjt på responsnivån och tiden, utan också möjliggjort distansarbete för kundtjänsten, vilket under rådande omständigheter är viktigt för att säkerställa att kundtjänsten kan fortsätta jobba även om en enstak medlem av kundtjänsten skulle bli smittad av covid.
Hela Kundtjänst teamet är enig om att övergången till distansarbete har gått bra och att servicekvalitén till och med förbättrats under distansarbete. På grund av distansarbete har vikten av självständigt arbete, samt god och tydlig kommunikation mellan medarbetare betonats som saker som är viktiga för att upprätthålla en hög servicekvalité.
Positiva kundkontakter piggar upp vardagen
“Jag tycker att det bästa är att vi oftast får ett trevligt bemötande, att få vara en problemlösare och att det känns givande.” Att lösa problem och hjälpa kunder är centrala arbetsuppgifter för FlexLimits kundtjänst. Hos oss blir vi alltid glada då vi får lösa ett problem eller besvara en fråga som du har funderat över och detta piggar upp vardagen! Vår glada kundtjänst betjänar dig sex dagar i veckan och ser fram emot att få hjälpa dig om du har frågor om tjänsten!